Оцінка готовності українських пілотів пересісти на винищувачі Ф-16

Попередня тема - Наступна тема

Wednesday

Надзвичайно цікава стаття про те, як американці оцінювали готовність українських пілотів до опанування літаками Ф-16.

Злитий звіт США вказує на те, що базова підготовка українських пілотів F-16 може тривати лише чотири місяці

ДЖОЗЕФ ТРЕВІТІК
18 ТРАВНЯ 2023 20:31 EDT

Переклад наводиться внизу.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Відповідно до оцінки ВПС США, проведеної на початку цього року, українських пілотів-винищувачів можна буде навчити основним діям на винищувачах американського виробництва F-16 Viper приблизно за чотири місяці.



Оприлюднення цих висновків сталося на тлі посилення тиску на уряд США щодо схвалення передачі Viper ВПС України. Чотири місяці для дуже базового набору навичок F-16 дуже близькі до розкладу навчання, який пілоти F-16 надали The War Zone для статті, опублікованої ще в лютому. Наскільки цей мінімальний набір навичок буде актуальним на полі бою, все ще залишається питанням, на яке потрібно знайти відповідь.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Yahoo News був першими, хто повідомив про базову оцінку пілотів (BPA), яку ВВС провели за участю двох українських льотчиків минулої весни після отримання копії остаточного звіту. У документі сказано, що його можуть опублікувати за межами уряду США лише схвалені особи з Бельгії, Болгарії, Данії, Великої Британії, Норвегії, Польщі, Португалії, Румунії та Нідерландів. За винятком Великої Британії, усі ці країни є операторами F-16.

Українські пілоти, які брали участь у BPA, не називаються, але в доповіді вказуються як пілот Су-27 Flanker у званні капітана та майора, який переважно літав на МіГ-29 Fulcrum. Су-27 і МіГ-29 радянської розробки становлять основну частину нинішнього бойового тактичного парку ВПС України.


Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

162-е крило Національної гвардії Арізони прийняло BPA, яке проводилося повністю з використанням невизначених тренажерів на землі та з мінімальним керівництвом на базі Національної гвардії Морріс у Тусоні, штат Арізона. Оцінка тривала з 27 лютого по 10 березня 2023 року. У звіті зазначається, що початковий план передбачав зробити це в грудні 2022 року, але проблеми з фінансуванням уряду США змусили її перенести. У березні з'явились повідомлення про те, що така оцінка проводиться, але деталі на той час були обмежені.

Чотири пілоти-інструктори зі 162-го крила, неназвані, – три майори та підполковник – спостерігали за заняттями на тренажері та надавали свої відгуки. Щоб дати уявлення про кваліфікацію цих осіб, найменш досвідченим з них був майор з чотирирічним досвідом роботи в підрозділі формальної підготовки F-16 (FTU) і 1500 годин нальоту особисто на Vipers, згідно з даними. звіт. Підполковник мав найбільший досвід: понад шість років у FTU та 2300 годин нальоту на F-16.

Згідно зі звітом, BPA переслідувала три основні цілі:

  • «Спостереження за українськими пілотами для встановлення базової оцінки навичок та визначення доцільності навчання на західних винищувачах 4-го покоління».
  • «Спостерігати за українськими пілотами, щоб допомогти у розробці програми спеціалізованої підготовки, щоб визначити точний графік навчання для переходу на західну винищувальну авіацію».
  • «Неформально оцінити знання англійської мови українських пілотів».

Після оцінювання, яке складалося з дев'яти окремих симуляторів із загальним часом 11 з половиною годин, пілоти-інструктори F-16 дійшли висновку, що двоє українців продемонстрували розвиток навичок вище середнього. Це включало продемонстровану в симуляторі здатність «успішно посадити літальний апарат із моделювання полум'я над головою (SFO)», що у звіті описується як «відносно технічна навичка».



«Після одноразової демонстрації шаблону над головою обидва пілоти змогли успішно відновитися до схеми «доторкнись і рухайся» на кожному симуляторі», — зазначається у звіті. «Пілоти змогли здійснити імітаційні атаки на основі параметрів, переданих під час польоту на симуляторі».

Продемонстровані навички польоту на низькому рівні в симуляторі також були оцінені як «вище середнього», навіть якщо пілотам довелося адаптуватися «до збільшеного навантаження в умовах низького рівня Південної Арізони».
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

У звіті робиться висновок, що «враховуючи набір навичок, продемонстрований пілотами ЗС України, і вимогу розробити спеціалізований навчальний план, зосереджений лише на мінімально необхідних завданнях, ~4 місяці є реалістичним графіком навчання». Це розбивається приблизно на вісім тижнів перехідної підготовки, два додаткові тижні або близько того підготовки низького рівня, а потім приблизно три тижні бойової підготовки повітря-повітря.

Згідно зі звітом, фаза «повітря-повітря» буде «зосереджена на перехопленні одним і двома кораблями, а також базовому використанні WVR [у межах видимості] одного радарного типу ракети та інфрачервоного типу ракети». Типи ракет, про які йде мова, не вказуються, але варіанти AIM-120 Advanced Miedum-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) і AIM-9 Sidewinder є типами радіолокаційних та інфрачервоних систем наведення за замовчуванням, які ВПС США F- 16s нести. Українські сили фактично вже отримали AIM-120, але для наземного використання у складі національної перспективної зенітно-ракетної системи (NASAMS).

Український пілот, відомий під позивним Джус, у попередніх інтерв'ю The War Zone особливо підкреслив, наскільки значним буде збільшення можливостей F-16, озброєних AIM-120. У звіті в березні зазначено, що офіційні особи США розглядають, чи реально інтегрувати AMRAAM на існуючі українські винищувачі радянського зразка. Однак існують значні технічні проблеми для реалізації такої можливості.

Згідно зі звітом, фаза «повітря-повітря» буде «зосереджена на перехопленні одним і двома кораблями, а також базовому використанні WVR [у межах видимості] одного радарного типу ракети та інфрачервоного типу ракети». Типи ракет, про які йде мова, не вказуються, але варіанти AIM-120 Advanced Miedum-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) і AIM-9 Sidewinder є типами радіолокаційних та інфрачервоних систем наведення за замовчуванням, які ВПС США F- 16s нести. Українські сили фактично вже отримали AIM-120, але для наземного використання у складі національної перспективної зенітно-ракетної системи (NASAMS).

Український пілот, відомий під позивним Джус, у попередніх інтерв'ю The War Zone особливо підкреслив, наскільки значним буде збільшення можливостей F-16, озброєних AIM-120. У звіті в березні зазначено, що офіційні особи США розглядають, чи реально інтегрувати AMRAAM на існуючі українські винищувачі радянського зразка. Однак існують значні технічні проблеми для реалізації такої можливості.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Загалом чотиримісячний термін навчання є значно нижчим за 18-24-місячний термін, про який офіційні особи США публічно заявляли раніше.

«Поточний перелік навчальних завдань (TTL), який керує розробкою навчального плану, перелічує приблизно
250 завдань, які необхідно навчити та продемонструвати до компетентного рівня після завершення Кваліфікаційної підготовки до місії (MQT) – коли пілот вважається пілотом, здатним до виконання місії", - пояснюється у звіті 162-го крила. "Усунення подій, які не були б необхідними для початкової підготовки ЗС України, може скоротити цей TTL приблизно до 160 завдань".

«Використання водоспадного підходу для підготовки винищувачів, загальної мовної підготовки та спеціальної мовної підготовки дозволить підготувати 12-14 пілотів приблизно за 12 місяців», – додається у звіті.

Варто зазначити, що скорочена навчальна програма виключає спеціальну підготовку з американських процедур заходження на посадку за приладами, базових маневрів винищувача (BFM), бойового маневрування в повітрі (ACM), дозаправки у повітрі (AAR), безпосередньої повітряної підтримки (CAS), і базова атака на поверхню (BSA). Дозаправка у повітрі, безумовно, непридатна для нинішньої ситуації в Україні, де операції ведуться в локальному повітряному просторі, а в країні все одно немає відповідних танкерів.



Незрозуміло, який вплив може мати пропуск інших елементів навчання, і можна було б подумати, що деякі з цих елементів будуть корисними для України. Питання про те, що вимагатиметься від мінімально підготовленого пілота F-16, щоб усе ще залишатися бойовим в Україні, все ще залишається відкритим. Хоча деякі з цих додаткових модулів можна додати за рахунок часу.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

У досвідченіших українських льотчиків-винищувачів були б свої відповідні навички, які вони могли б перенести на польоти на F-16. Схоже, це було продемонстровано на сеансах симулятора, принаймні певною мірою. Двоє авіаторів з України, очевидно, неодноразово поверталися до використання радянських стандартних процедур польоту у формуванні, а не американських, які їм пояснили їхні американські спостерігачі. Однак у звіті BPA немає жодних вказівок на те, що це спричинило якісь значні проблеми.

У звіті BPA справді підкреслюється відсутність знання англійської мови як проблема, яка викликає занепокоєння, особливо коли йдеться про те, що українські пілоти мусять читати прилади та дисплеї. Рівень володіння англійською мовою обох пілотів з України невідомий, як і те, яка частина оцінювання могла проводитися за допомогою перекладачів. У ньому сказано, що "було помічено покращення здібностей до англійської мови протягом двотижневого оцінювання".

Висновки BPA також включають застереження щодо того, щоб робити ширші висновки з його результатів, враховуючи обмеження оцінки, включаючи невеликий набір даних (лише два українські пілоти), лише короткий загальний час на тренажері та той факт, що перед тестуванням українським льотчикам не було надано ніякого офіційного навчання чи іншого інструктажу. Усе це було зроблено на несекретному рівні та без будь-яких «раніше створених прецедентів проведення подібного заходу», зазначається у звіті.



Загалом, захід, здається, був надзвичайно неформальним, можливо, через обмеження фінансування та інші фактори. Остаточний звіт рекомендує провести більший офіційний навчальний захід для кращої оцінки ситуації. Невідомо, чи відбулася якась така подія з тих пір або чи планується її проведення в Сполучених Штатах чи деінде.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Незважаючи на це, висновки звіту є важливими, враховуючи неухильне посилення тиску на уряд США з метою або передати F-16 Україні, або дозволити третім сторонам це зробити. Вайпери, що перебувають на озброєнні в будь-якій точці світу, підпадають під різні експортні заходи США.

Українські офіційні особи не приховували своєї зацікавленості в придбанні F-16 або інших більш сучасних західних бойових літаків, щоб доповнити і, можливо, з часом витіснити свій флот радянських часів. Тиск на американську владу, щоб принаймні сприяти такій передачі, схоже, все більше походить від союзників по НАТО.

«Білий дім має вирішити, чи хоче він оприлюднити цю технологію», — заявив учора журналістам міністр оборони Великобританії Бен Уоллес. «У нас немає пілотів F-16, але ми можемо допомогти».

«Цього літа ми розпочнемо початкову фазу пілотування для когорт українських пілотів, щоб отримати базову підготовку», – оголосив британський уряд на початку цього тижня. Ця підготовка йде пліч-о-пліч із зусиллями Сполученого Королівства співпрацювати з іншими країнами над забезпеченням літаків F-16 — винищувачів, які вибирає Україна».

Вчорашні коментарі Воллеса були зроблені після зустрічі в Берліні з міністром оборони Німеччини Борисом Пісторіусом. Пісторіус заявив, що його країна не має відповідних ресурсів для участі в будь-якій міжнародній коаліції для надсилання винищувачів до складу ВПС України, до чого закликав президент України Володимир Зеленський.

Цього тижня уряд Бельгії заявив, що він зможе допомогти з навчанням пілотів F-16. Коли цього тижня запитали про потенційні передачі F-16, голландські та норвезькі офіційні особи відмовилися від своїх відповідей.

У січні влада Нідерландів заявила, що готова відправити F-16 в Україну, перш ніж відмовитися від цих коментарів. Представники Данії заявили, що їхня країна принаймні розглядає можливість зробити те саме. Український уряд також спілкувався з Польщею про придбання деяких їхніх Viper.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Тут цікаво згадати, що звіт про BPA 162-го крилу був дозволений для оприлюднення бельгійським, британським, данським, голландським, норвезьким і польським офіційним особам, зокрема. Це викликає питання, чи може оцінка ВПС мати вплив, принаймні на певному рівні, на це ширше прийняття рішень щодо майбутніх поставок F-16 в Україну.

Офіційні особи США неодноразово заперечували ідею відправки F-16 безпосередньо в Україну, стверджуючи, що існують інші більш нагальні потреби у військовій допомозі, особливо протиповітряної та протиракетної оборони наземного базування.



«Нашим пріоритетом було надання Україні систем протиповітряної оборони, які їй потрібні, а також інших їхніх пріоритетів [до яких] належать бронетехніка та артилерія», — сказала щойно сьогодні на плановому брифінгу заступник прес-секретаря Пентагону Сабріна Сінгх. «Це те, на чому ми зосередилися з нашими пакетами, але... коли мова заходить про F-16, я просто не маю нічого нового, щоб оголосити сьогодні».

У той же час американська влада може підтримати ідею передач третім особам. Варто також зазначити, що лише за останні півтора року чи близько того політика щодо того, що США хочуть і не хочуть надсилати українським силам, значно змінилася. Пакети військової допомоги США лише за останні шість місяців постійно включали більш досконалі системи озброєння, включаючи танки Abrams і зенітно-ракетні системи Patriot.

Близько 14 місяців тому The War Zone стверджував, що навчання українських пілотів на західних винищувачах 4-го покоління мало початися тоді. Той факт, що США тільки зараз працюють над дуже попередніми оцінками щодо того, що їм потрібно для цього, викликає жаль. Західні винищувачі за Україну — це, незважаючи на це, річ, яка знадобиться для забезпечення безпеки України протягом багатьох років, навіть після нинішньої тотальної війни з Росією.

Незважаючи на це, поява цієї оцінки ВПС США про те, що українських пілотів можна навчити відносно швидко керувати F-16, безсумнівно, посилить і без того зростаючий хор закликів відправити ці літаки до цієї країни.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.