Український уряд продовжує лендліз-дезінформацію

Попередня тема - Наступна тема

Wednesday

Дезінформування українців про ленд-ліз триває. Переклад нової статті А. Ілларіонова.

30 вересня у США закінчився 2023 фінансовий рік. Цього дня закінчилася дія двох законів, які затвердили бюджетні асигнування на допомогу Україні 2023 р.р. Того ж дня закінчилася дія закону про ленд-ліз України. Прийнятий в останню хвилину обома палатами Конгресу США проміжний бюджет терміном дії до 17 листопада 2023 р. не передбачає надання Україні будь-якої нової допомоги. Таким чином, до затвердження та підписання закону про оборонні витрати (що передбачає продовження дії закону про ленд-ліз на 2024 фінансовий рік) та до прийняття Конгресом нового закону про додаткову допомогу Україні нова допомога Україні (як військова, так і економічна) з легального погляду не може бути надана.

У 2022 та 2023 фінансових роках основним каналом надання військової допомоги Україні (PDA) адміністрація Байдена передала 47 пакетів військової допомоги на загальну суму в 18.3 млрд.дол. Внаслідок переоцінки військової допомоги, спрямованої у 2022-2023 фінансових роках, у рамках цього каналу залишилися невикористаними ресурси військової допомоги на кілька мільярдів доларів.

У разі, якщо стелі військової допомоги, встановлені Конгресом на 2022 р.р. (11 млрд.дол.) та 2023 ф.р. (14.5 млрд.дол.), підсумувати і тим самим встановити спільну стелю (відповідно величиною в 25.5 млрд.дол.), дію якої потім поширити, наприклад, до кінця 2024 фінансового року, то тоді у розпорядженні адміністрації Байдена залишаються легальні можливості надання Україні військової допомоги цим каналом ще на 7.2 млрд.дол. (25.5 млрд. дол. мінус 18.3 млрд. дол.). У пресі зустрічаються оцінки величини цих залишків 5.0, 5.2, 5.3 млрд.дол., проте походження цих цифр неясно.

Правовий статус невикористаних залишків допомоги каналом PDA не є очевидним. Судячи з деяких публікацій в американських ЗМІ, військова допомога в рамках невикористаних залишків каналом PDA в якихось обсягах може бути направлена в Україну. З боку уряду США офіційних заяв із цього приводу наразі зроблено не було.

Як би там не було, стійкість постачання військової допомоги з боку США, нехай навіть у крапельно-піпеткових розмірах, характерних для попередніх 19 місяців нової стадії російсько-української війни, опинилася під загрозою. Головну провину за це несе українська дипломатія, яка не тільки не запобігла такому розвитку подій, а й своїми діями і насамперед організацією недавнього візиту В.Зеленського до Нью-Йорка та Вашингтона, його зустрічей у США та змістом його виступів у ході візиту, що значно сприяла виникнення цієї кризи.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

30 вересня посол України в США О.Маркарова опублікувала пост у своєму ФБ, в якому спробувала прикрити провал у власній діяльності, що висловився у припиненні постачання реальної військової допомоги Україні, перерахуванням виступів державних та громадських діячів США з висловленням готовності продовжувати допомагати Україні. Проте заявами про готовність допомагати – хоч би якими щирими та проникливими вони були – вести бойові дії неможливо; найпереконливіші заяви найвідданіших друзів України не в змозі замінити ні надходження боєприпасів, ні постачання бойової техніки.

Показово, що серед 63 осіб, тегнутих у посту посла, є чимало відомих українських державних та громадських діячів – включаючи керівника ВП України (Єрмак), проте відсутні українські військові (Залужний, Шаптала, Буданов), які надто добре розуміють, що означає для фронту будь-яка призупинення постачання військової допомоги. Очевидно, що у своєму посту Маркарова закликає тих, хто, з її точки зору, може підтримати її у справі, в якій вона, очевидно, не сподівається отримати підтримку з боку українських військових, які втратили військову допомогу з боку США.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

У коментарях до своєї посади Маркарова продовжила розповсюджувати дезінформацію про військову допомогу США Україні, у тому числі про ленд-ліз.

Ігор Ярий: Якби ленд-ліз, ніхто не зміг би перервати допомогу Україні.

Оксана Маркарова: Ігор Ярий, Ви помиляєтесь. По-перше, допомога у виділенні зброї через програму PDA (президентські повноваження із власних запасів) і не переривалася, тому що в ній є перехідні залишки, та повноваження виділяти і після 1.10. Саме на цю програму поширювався б Акт про лендліз, і ця зброя із власних запасів виділялася б по ній, але вже не безкоштовно, а в оренду чи лізинг. Усі інші програми – пряма бюджетна допомога, гуманітарна, розмінування, закупівля нової зброї за програмами USAI чи FMF – взагалі можуть бути реалізовані виключно через бюджетні призначення. Тут лізинг або оренда взагалі не можуть бути актуальними, і точно цього немає в Акті про лендліз, прийнятому в 22 році.

Ігор Ярий: Оксано Маркарова, то навіщо тоді приймався закон про Ленд-ліз, якщо питання не в механізмі, а в наявності зброї та рішення про її передачу?

Оксана Маркарова: Ігор Ярий, бо у березні 22 роки після ухвалення першого додаткового бюджету на 13 млрд для допомоги Україні, не було впевненості, що Конгрес зможе й надалі приймати для України виділення додаткових коштів у значних сумах. І тому друг України республіканець із Техасу сенатор Джон Корнін подав цю ініціативу, і до неї приєдналося багато співавторів, щоб у нас хоча б для зброї із власних запасів був запасний варіант, якщо Конгрес буде чи не готовий проголосувати додаткові бюджетні кошти, чи буде затримка . Однак завдяки великій роботі і в США та Україні та великій підтримці конгресу вдалося після квітня 22 року ще 3 рази приймати додаткові бюджети для України.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

#3
Ряд тверджень Маркарової не відповідають дійсності.

1. Закон про ленд-ліз не поширюється на військову допомогу, що виділяється по каналу PDA.

2. Військова допомога, яку США може передавати Україні за ленд-лізом, згідно з довідкою Бюджетного управління Конгресу, не передбачає будь-яких платежів з боку України, як мінімум, до 2031 р., що робить таку допомогу, яка формально надається Україні в оренду та лізинг, фактично безкоштовною.

3. Для кожного каналу постачання військової допомоги Україні – PDA, USAI, FMF – Конгрес встановив індивідуальні стелі обсягів постачання. Конгрес не встановлював жодних стель для постачання ленд-лізу.

4. Сенатор-республіканець Джон Корнін вніс проект закону про ленд-ліз не «в березні 22 роки», а 19 січня 2022 р.

5. Дж.Корнін подав свій законопроект не як «запасний» варіант допомоги Україні, а як її основний варіант.

6. Другий білль про підтримку України був підготовлений у квітні 2022 р., ще ДО підписання Байденом закону про ленд-ліз. Білль був підписаний 19 травня 2022 р. абсолютною більшістю як сенаторів (86 – за, 11 – проти), так і членів Палати представників (368 – за, 57 – проти). Таким чином, твердження, згідно з яким у березні 2022 р. нібито не було впевненості, що Конгрес проголосує за допомогу Україні, не відповідає дійсності.

7. Лист із проханням підтримати другий білль про допомогу Україні Байден направив до Конгресу 28 квітня 2022 р. – за 11 днів до того, як він підписав закон про ленд-ліз. У листі Байден просив виділити бюджетні асигнування цього білля на 33 млрд.дол. У ході розгляду заявки президента Конгрес не погодився з Байденом і збільшив розміри асигнувань цього білля до 40 млрд.дол. Таким чином, твердження Макарової про те, що нібито «не було впевненості у підтримці Конгресу», не лише не відповідає дійсності, а й прямо суперечить позиції Конгресу, впевненого у прямо протилежному – у тому, що Байден надає Україні недостатньо допомоги.

8. Твердження, ніби «після ухвалення першого додаткового бюджету на 13 млрд для допомоги Україні, не було впевненості, що Конгрес зможе й надалі приймати для України виділення додаткових коштів у значних сумах», і тому нібито й знадобився ленд-ліз, за допомогою якого можна було б відправляти військову допомогу зі складів, яку інакше (тобто за PDA) використовувати нібито не можна, не відповідає дійсності.

Своїми коментарями Маркарова показує, що вона не розуміє, що PDA – це бюджетні асигнування. Встановлення стелі постачання PDA не має відношення до бюджетних витрат. Більше того, навіть у разі невиділення Конгресом нових бюджетних асигнувань, але за наявності встановленої стелі за PDA адміністрація США має повне право продовжувати виділяти допомогу по каналу PDA безвідносно до того, чи є нині будь-які бюджетні асигнування по інших каналах допомоги.

9. Другий білль про допомогу Україні, погоджений Конгресом у квітні 2022 р. (але затверджений лише у травні 2022 р. через спроби Байдена затвердити під прикриттям цього білля додаткові витрати на боротьбу з КОВІДом та на допомогу третім країнам), вже мав у своєму тексті нова стеля для PDA у розмірі 11 млрд. дол. Тому військова допомога у межах 11 млрд. дол. 2022 фінансового року мала бути надана адміністрацією Байдена Україні безвідносно до будь-яких нових бюджетних асигнувань Конгресу. Тим більше для цього не потрібно прийняття закону про ленд-ліз.

10. Як відомо, із військової допомоги в 11 млрд.дол. каналом PDA, на які Конгрес дав дозвіл у травні 2022 р., Байден направив Україні військової допомоги у 2022 фінансовому році лише на 6.4 млрд.дол. Невикористані залишки допомоги у розмірі 4,6 млрд. дол. Байден Україні не передав. Для передачі невикористаних залишків по каналу PDA інструмент ленд-лізу не використовувався ні в 2022 фінансовому році, ні після його завершення, ні в 2023 фінансовому році, ні після його завершення.

11. 17-місячна кампанія О.Маркарової проти надання військової допомоги Україні каналом ленд-лізу, успішно дезінформувала та продовжує дезінформувати українську владу та українське суспільство. Вона відіграла важливу роль у блокуванні ленд-лізу і, отже, у радикальному обмеженні, а тепер – як мінімум, тимчасово – вже й у припиненні постачання військової допомоги Україні в критичний момент російсько-української війни.

Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.