UAF eye candy і не тільки - все про військову авіацію

Попередня тема - Наступна тема

Wednesday

#20
Поки українці, що за 30 років довели свою державу до ручки, бридко ржуть в стилі кацапів над "бармалєями", "польським бидлом" і "бібізянами", Турція зробила власний винищувач п"ятого покоління:



Ось і видно, де люди, патріоти і державники, а де бездумне манкуртське бидло, яке за пару шекелів Батьківщину розпродало  :smilie9:.

Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Новий бойовий безпілотник компанії General Atomics здійснив перший політ, що є ще одним кроком до того, що ВВС США називають «першим із другого покоління» автономних літаків.


Безпілотник під назвою XQ-67A є похідним від літаків серії Gambit GA-ASI, які компанія пропонує для програми ВПС зі створення роботів-напарників, які називаються бойовими літаками спільної боротьби (CCA).

Нова платформа є частиною високосекретної програми Off-Board Sensing Station, або OBSS Дослідницької лабораторії ВПС США. Служба уклала контракти на проектування GA-ASI та Kratos у 2021 році, а потім вибрала GA-ASI для створення проекту у 2023 році.

Безпілотник вперше здійснив політ 28 лютого в льотно-операційному центрі General Atomics Grey Butte поблизу Палмдейла, штат Каліфорнія, повідомили в четвер представники AFRL.

Військово-повітряні сили скоротять кількість постачальників роботів-напарників протягом «найближчих кількох місяців»

ВПС також експериментували з безпілотником Kratos XQ-58 Valkyrie, який був частиною програми Skyborg AFRL, спрямованої на розробку базової системи автономності, щоб майбутні дрони могли працювати з пілотованими літальними апаратами.

«Після успіху XQ-58A Valkyrie, першого недорогого літального апарату без екіпажа, призначеного для забезпечення винищувача надійною та доступною масою, XQ-67A підтверджує загальне шасі або підхід «роду» до проектування, виготовлення та тестування літаків", повідомляє AFRL.

General Atomics є однією з п'яти компаній, які наразі підписали контракт на проектування CCA. Раніше цього місяця керівники ВВС заявили, що скоротять коло постачальників до двох-трьох компаній протягом наступних кількох місяців.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Пентагон офіційно схвалив повномасштабне виробництво винищувача F-35 через багато років після того, як авіавиробник розробив літак.


Як правило, досягнення повноцінного виробництва є важливою віхою для систем озброєння Пентагону. Але для програми F-35 це скоріше технічний аспект: Lockheed Martin будує F-35 на максимальній потужності — 156 реактивних літаків на рік — і поставив замовникам близько тисячі.

«Це велике досягнення для програми F-35. Це рішення, підтримане моїми колегами з відділу, підкреслює для служб, партнерів по програмі співпраці F-35 і замовників іноземних військових продажів, що F-35 є стабільним і маневреним, і що всі законодавчі та нормативні вимоги були належним чином виконані. Програма F-35 є головною системою, яка забезпечує оперативну сумісність з нашими союзниками та партнерами, одночасно вносячи внесок у інтегрований компонент стримування нашої національної стратегії оборони», – заявив Білл ЛаПлант, заступник міністра оборони з питань придбання та забезпечення, у заяві Пентагону.

Згідно з релізом, Лаплант схвалив цю віху у вівторок після зустрічі з Радою з оборонних закупівель.

Віха, яка означає завершення експлуатаційних випробувань, була відкладена через затримки з інтеграцією F-35 із спільним середовищем моделювання. F-35 повинен був успішно виконати 64 «пробіги на рахунок» — або бойові сценарії в JSE. Колись Пентагон передбачав перехід до повноцінного виробництва в 2019 році, але випробування затрималися через технічні проблеми з симулятором і через пандемію COVID-19.

Програма завершила віртуальні бойові випробування у вересні, проклавши шлях для переходу до повноцінного виробництва.

«З цією віхою програма тепер має хороші можливості для ефективного виробництва та постачання наступного покоління літаків для задоволення зростаючих потреб наших послуг, партнерів і клієнтів FMS», — йдеться в заяві департаменту.

Тим часом Пентагон продовжує відмовлятися від поставок нових F-35, доки Lockheed не завершить випробування технології для останньої модернізації реактивного літака під назвою Technology Refresh-3. Lockheed нещодавно оголосив про чергову затримку нового технологічного пакету в своєму останньому звіті про прибутки, і тепер прогнозує, що TR-3 буде готовий у третьому кварталі 2024 року.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Що ми дізналися з інтригуючого вибору винищувача Сербією. План Белграда придбати свій перший бойовий літак західного виробництва розкриває тенденції в його армії, регіоні та Росії.

Президент Сербії Александар Вучич заявив про намір його країни придбати винищувач Rafale у французької Dassault Aviation. У заяві, зробленій під час дводенного візиту Вучича до Франції, зазначено, що підписання контракту очікується через два місяці.


Заява про купівлю французького винищувача підкреслює намір Сербії диверсифікувати джерела військового імпорту, підкреслюючи падіння російського оборонного експорту після її вторгнення в Україну.

Сербія успадкувала значну частину свого військового інвентарю від колишньої Югославської Республіки, яка під час холодної війни включала обладнання місцевого виробництва, доповнене високоякісними системами, що постачалися з колишнього Радянського Союзу. Після розпаду останньої в поєднанні з розпадом колишньої Югославії, Сербія залишилася зі старішими системами, які вимагали значної підтримки з боку Росії у вигляді запасних частин і модернізації, а також періодичних донацій надлишкових бойових літаків, таких як шість МіГ-29, переданих з Росії в жовтні 2017 року.

Оскільки Сербія традиційно тісніше співпрацювала з Москвою та зберігала певний рівень відстороненості від НАТО (із зрозумілих причин: війна в Косово 1999 року), загальний військовий інвентар сербських збройних сил залишався дуже схиленим до систем, розроблених Росією.

Але протягом останнього десятиліття почали з'являтися ознаки того, що Сербія зацікавлена в придбанні неросійських систем, оскільки вона повільно почала модернізувати свій військовий потенціал, що руйнується.

Перший крок у зусиллях щодо диверсифікації систем військової авіації відбувся 28 грудня 2016 року, коли Сербія погодилася закупити дев'ять двомоторних багатоцільових гелікоптерів H145M у Airbus (чотири з них було передано Міністерству внутрішніх справ).

Після цього відбулося придбання безпілотних літальних апаратів (БПЛА) сімейства дронів Rainbow, що належать китайським China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC). Йдеться про озброєні розвідувальні безпілотні літальні апарати CH-92A та БПЛА великої дальності CH-95, придбані з 2020 року.

Потім, у лютому 2022 року, Сербія підписала міжурядову угоду з Іспанією на суму 81 мільйон євро на пару військово-транспортних літаків Airbus C-295.

Зараз, коли російська оборонна промисловість зосереджена головним чином на підтримці вторгнення країни в Україну, що опинилася в глухому куті, а Москва підпорядкована торговельним і фінансовим санкціям і західному експортному контролю, російські системи більше не є прийнятною альтернативою для Сербії в короткостроковій перспективі.

Придбання Rafale принесе перший винищувач західної розробки у флот ВПС Сербії, який наразі складається з югославських штурмовиків J-22 та МіГ-29 російського виробництва.

Можливо, не менш цікаво, що Сербія обрала бойовий літак, придбаний сусідньою Хорватією, з якою Белград давно мав непрості стосунки.

На іншому рівні оголошення Сербією про закупівлю Rafale сприяє зростанню успіху продажів цього конкретного винищувача в найближчому регіоні. У листопаді 2021 року Хорватія придбала вживані Rafale, а також 24 одиниці, придбані Грецією двома партіями (18 змішаних нових і вживаних моделей у січні 2021 року, плюс шість нових додаткових одиниць у березні 2022 року).

З іншого боку, Росія спостерігає, як один із її традиційних військових експортних ринків починає повільно вислизати з її рук.

Концентрація зусиль промисловості на постачанні російських військ в Україні розмиває експортний потенціал через споживання більшості нового виробничого обладнання та відмову від післяпродажної підтримки на зовнішніх ринках, особливо через те, що запчастини переміщуються на український фронт, а не на існуючих клієнтів.

Загроза режиму санкцій США CAATSA (Закон про протидію супротивникам Америки через санкції), що призведе до заборони купувати військову техніку американського виробництва, також нависає над деякими з традиційних покупців Росії. У той час як Сербія не бажає хвилюватися через санкції CAATSA, інші, наприклад Індонезія, відмовилися від попередніх зобов'язань щодо закупівлі російських систем і натомість вибрали альтернативу (у випадку Індонезії вона також вирішила придбати Rafale для закупівлі звільненого Су-35).

Отже, рішення Сербії вибрати Rafale вказує на дві речі: 1) бажання Сербії диверсифікувати свої апаратні системи, щоб уникнути залежності від одного джерела, і 2) частка російського світового ринку продажу зброї продовжує падати після того, як Москва почала вторгнення в Україну в 202 лютого

Можна лише вітати останнє.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

F-35 коштують дорожче, а роблять менше.


Очікується, що загальні витрати на експлуатацію та обслуговування трисервісного літака перевищать 1,5 трильйона доларів, що на 44% більше, ніж у 2018 році, згідно з новим звітом Управління звітності уряду (GAO). Збільшення значною мірою відображає рішення військових перенести списання літака з 2077 на 2088 рік, але також включає інші фактори, які збільшують витрати.

Міністерство оборони намагалося скоротити витрати на програму, але «офіційні особи Міністерства оборони загалом погоджуються, що ці зусилля навряд чи істотно змінять орієнтовні витрати на експлуатацію літака», – йдеться у звіті.

GAO також зазначає, що Пентагон планує літати на винищувачі F-35 рідше, ніж планувалося спочатку, частково через «проблеми з надійністю», як сказав GAO, які сприяли п'ятирічному зниженню готовності.

«Ми постійно виявляли, що авіапарк F-35 не досягає своїх цілей готовності, які вимірюються показниками придатності до виконання місії (тобто відсоток часу, протягом якого літак може виконувати одну з поставлених завдань), незважаючи на збільшення прогнозованих витрат», — GAO. сказав.

Численні проблеми знижують готовність F-35, включаючи «велику залежність від підрядників, недостатню підготовку, відсутність технічних даних, брак запасних частин і допоміжного обладнання», йдеться у звіті.

За словами GAO, Пентагон, який залежить від авіабудівної компанії Lockheed Martin для керівництва та управління забезпеченням, намагається розширити «державний контроль» над програмою, щоб зменшити витрати на програму та підвищити ефективність програми.

Пентагон вивчає контракт з Lockheed на логістику на основі ефективності, згідно з яким компанія отримуватиме гроші за досягнення результатів, а не за надання певної кількості деталей і послуг. Однак наприкінці минулого року представники Пентагону вирішили призупинити переговори з Lockheed щодо угоди щодо підтримки парку F-35.

Від проектування до виходу з експлуатації програма F-35 тепер оцінюється в 2 трильйони доларів, повідомляє GAO, порівняно з попередньою оцінкою в 1,7 трильйона доларів.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Аерокосмічна та оборонна компанія Sierra Nevada Corporation виграла контракт Пентагону на 13 мільярдів доларів на розробку наступника «Літака Судного дня», який слугуватиме мобільним командним пунктом у разі ядерної війни.

Нинішній Boeing E-4B "Nightwatch" 1970-х років служить Національним повітряно-десантним оперативним центром і є ключовим компонентом Національної системи військового командування президента, міністра оборони та Об'єднаного комітету начальників штабів.


Однак парк E-4B Nightwatch, який може протистояти ядерним вибухам і електромагнітним впливам, старіє і потребує заміни.

Саме тут на сцену вийшла Sierra Nevada з новим проектом Survivable Airborne Operations Center, який замінить E-4B Nightwatch до 2036 року.

«У випадку надзвичайних ситуацій у національному масштабі або знищення наземних командних і контрольних центрів, літак забезпечує високу живучість командного, контрольного і комунікаційного центру для управління силами США, виконання екстрених військових наказів і координації дій цивільної влади», — пояснив E- 4B Інформаційний бюлетень Nightwatch, створений ВПС США.


У грудні джерела Reuters повідомили, що компанія Boeing, постійний виробник E-4B Nightwatch, не змогла домовитися з ВПС щодо прав на дані та умов контракту на заміну літака.

В даний час ВПС експлуатують чотири літаки E-4B Nightwatch, принаймні один з яких постійно знаходиться в повній бойовій готовності.

Враховуючи низку проблем Boeing у підрозділі комерційних літаків, мабуть, найкраще, що Сьєрра-Невада отримала право створити проект одного з найважливіших літаків країни.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.

Wednesday

Військовий представник єменських хуситів оголосив у суботу, що їхні війська збили американський дрон MQ-9 Reaper, який діяв над Єменом і виконував «ворожу місію».


Американські офіційні особи підтвердили CBS News, що безпілотник ВПС США MQ-9 "розбився" в Ємені рано вранці в п'ятницю, і сказали, що вони з'ясовують причину. За оцінками, MQ-9 коштує 30 мільйонів доларів кожен, і інцидент у минулу п'ятницю став третім випадком, коли хусі збили один із них, починаючи з листопада.


Лінк

Таким чином, з втратою трьох своїх "потрошителів" США спалили 90 мільйонів доларів.
Smiling gives you wrinkles. Resting bitch face keeps you pretty.